Monday, July 31, 2006

Rach 3

Konstantin Somov - portretul lui Rachmaninoff

Sunt oameni care strang timbre, altii cutii de chibrituri iar altii, altele. Am gasit pe internet pe cineva care colectioneaza "Rach 3" -uri.
"Rach 3" este prescurtarea concertului numarul 3 de Rachmaninoff. O piesa extrem de solicitanta din punct de vedere tehnic din cate am inteles.
Aici este site-ul.
Colectionarul da note versiunilor si le comenteaza. Spre exemplu Vladimir Horowitz are nota 10 iar Rachmaninoff insusi are nota 7. Legendara interpretare a Martei Argerich are nota 8 "....din punct de vedere muzical este aproape un dezastru - spune colectionarul - insa un pianism incredibil".


Varianta pe care am ascultat-o eu este si cea mai populara. Este a lui David Helfgott si pe care filmul "Shine" a facut-o celebra. Are nota 1.5 (din cate am inteles ii lipsesc sute de note si este ceva oribil).

No comments: