Saturday, July 01, 2006

Arca Franceza


Cand am vazut in urma cu o luna filmul "Arca Rusa", un film uluitor facut de Alexandr Sokurov in 2002, era o scena care apare dealtfel si pe afisul filmului. Cateva fete cu flori in par alergand pe holurile Palatlui de Iarna din St. Petersburg. "Unde naiba am mai vazut scena asta?". Mi-era teribil de cunoscuta. Aproape sa cred ca e vorba de un deja vu.
Astazi frunzarind prin calculator, mi-am adus aminte unde am vazut scena. Inainte sa inchiriez filmul lui Sokurov copiasem o reclama a filmului "Marie Antoinette" de Sofia Coppola, film inca neterminat si care o sa apara abia in toamna lui 2006. Coincidenta sau nu, in loc sa alerge prin Hermitage, fetele cu flori in par alearga prin Versaille.
(In imaginea de sus este "copia". Sub ea, originalul din 2002. )

1 comment:

Anonymous said...

Apropo de Sokurov, incearca "Mat i syn" (1997) http://www.imdb.com/title/tt0119711/. E mult mai putin comestibil, dar, in orice caz, nu trece fara sa lase urme.