Thursday, July 06, 2006

Corto Maltese


Acum vreo zece ani, pe cand eram in facultate si citeam carti stufoase, am ajuns la "Zbor in bataia sagetii" a lui H.R. Patapievici.
Au supravietuit astor zece ani doar cateva idei din cartea asta. Despre Rubliov, despre salvarea prin prieteni si despre Corto Maltese (un personaj din vremea copilariei lui H.R.P. si caruia ii este cumva tributara evolutia culturala de mai tarziu. Sau asa am inteles eu )
Azi mi-am adus aminte de Corto Maltese trecand prin dreptul magazinului unui palarier din New York. Mi-am adus aminte de el din benzile desenate "frantuzesti" primite de la cineva care-si ispravise copilaria, atunci cand a mea incepea. "Pif" se chema revista ( apropos, am aflat ca intre timp a falimentat si ca printre altele era subventionata de comunistii francezi - asa se explica ce cauta in Romania revista aia desi nu avea absolut nimic politic in ea)
Am aflat azi despre Corto Maltese, personajul lui Hugo Pratt, ca a ajuns capitol intr-o lucrare de doctorat "Arhetipul masculin in istoria cinematografului de gen".

No comments: