Monday, September 08, 2008

Alimentara Mica

Nu stiu daca se intampla si altora, insa mie imi revin cand si cand (amestecate printre vise) colturi de strazi, locuri, cladiri. Marea majoritate a acestor franturi sunt din copilarie. Mi-am promis ca atunci cand am sa revin in Bucuresti am sa le fotografiez. Un fel de exorcizare arhitecturala sau topografica.
Unul din obsedantele locuri ale copilariei a fost "Alimentara Mica". Fac o paranteza aici: in copilarie orice alimentara de cartier avea un nume: la Sobolanu', alimentara mica, alimentara (normal) mare, Bucla, etc.
Ei bine, Alimentara Mica era locul unde eram arondati sa ne luam "Ratia". In afara de cateva desene pe pereti , locul este neschimbat. Nici grilajul din fata, nici "Portile Imparatesti" din spate.
Usile astea se deschideau doar ca sa se "bage" alimente (de la navete cu gheare de pui insangerate pana la bere). Cand totul era gata, usile se inchideau cu bufnet si se deschidea doar un patratel, un fel de ghiseu. Prin acest ghiseu se "dadeau". O vanzatoare haina iti cerea buletinul si consemna totul intr-un caiet studentesc.
Acum sunt curios daca am sa-l mai visez. L-am fotografiat pe film, asa, ca sa fiu sigur.

No comments: