Thursday, July 03, 2008

Despre o artista uitata, Ravel si o masina de cusut

Se-ntampla cateodata sa merg invers pe firul gandurilor deja gandite - sa le vad inlantuirea din locul de unde am ajuns, pe unde am trecut si de la ce am plecat.
Astazi bunaoara am ajuns la Romaine Brooks, o pictorita care (nu-mi explic de ce) a fost data uitarii o vreme indelungata.

Pianul

Autoportret
Singurul motiv pentru care a reusit sa iasa din umbra a fost, cred, acela ca era "chic" sa spui ca-ti place o artista (relativ) obscura a carei orientare sexuala a fost manifesta in multe dintre lucrarile ei.
Printre partenerele ei a fost o vreme si Printesa de Polignac, adica Winaretta Singer mostenitoarea imperiului masinilor de cusut "Singer".In fine, aceasta Winaretta Singer Polignac a fost cea care-l sponsoriza pe Ravel.
Asta a fost locul de unde am plecat: "Pavane pour une infante défunte" compusa de Ravel si dedicata Printesei de Polignac - o piesa care-mi place enorm.

P.S. Aveam vreo 6 ani si am vazut pentru prima data o masina de cusut Singer. Am inceput sa silabisesc literele facute din fonta: SIN-GER....Sânger?

3 comments:

me said...

am nimerit pe blogul tau din intimplare, dar voi reveni pentru ca mi s-a parut interesant.
imi plac reproducerile alese. portretistica, frumos.

color said...

Oricand :). Merci de vizita.

Anonymous said...

si eu te citesc de mult timp si revin aici cu mare placere.

salutari!
livia geabelea