Tuesday, April 15, 2008

Filme Romanesti


Anul trecut am pierdut festivalul filmului Romanesc din New York fiind plecat in Orlando.
Dar se pare ca am motiv sa ma veselesc pentru ca vin si anul asta cateva filme romanesti la Lincoln Center. Filme mai vechi si mai noi.
Mi-am luat deci bilet la film. La filme - mi-am ales cinci. Unele nu m-au interesat, altele le-am vazut iar la altele nu am cum sa ajung.
Acum doi ani cand am fost in tara, prima imagine care m-a intampinat (vazuta prin hublou, atunci cand Boeing-ul frana pe betonul pistei de la Otopeni) a fost a unui paznic motaind la umbra unei gherete. In jur camp. Mi-am amintit de scena asta pentru ca, se pare, toti cei care intra in contact cu o farama cat de mica de cultura Romaneasca sunt atinsi de un "dolce far niente" balcanic. La casa de bilete, un anunt: "Vin in 10 minute". Afara, la intrare, era un tip (american) care fuma tihnit o tigara. Evident, era casierul.

No comments: