Saturday, December 15, 2007

O tara transparenta

Mi-am amintit astazi, ca in urma cu ceva vreme, discutand cu cineva, am facut urmatoarea constatare:
- Bai, cateodata am senzatia ca Romania e o tara transparenta, invizibila..
Intru intr-o librarie, merg la sectiunea istorie > istorie europeana > Europa de Est / tarile balcanice. Gasesc pe raft Ungaria, Polonia sau tari mici de genul Macedoniei. Romania... absolut nimic.
Deschid o carte straina despre al doilea razboi mondial. Gasesc doar un paragraf ciufulit si minuscul despre Romania, ingropat intre capitole gigant despre alte tari.
Instalez un program de calculator. Merg la lista de tari: insulele Pitcaim, Qatar, (Romania nu) Rusia, Rwanda..... Poate e trecuta in alta parte. Caut. Republica Palau...Gabon.... Romania nu-i.
Mi-aduc aminte, prin '90 si-un pic, cum am frematat de mandrie patriotica atunci cand am gasit pe o cutie de margarina un oval in care scria "RO" si o traducere in romana a continutului. Era ultima pe lista traducerilor, era cu greseli de ortografie, dar era!!! Semn ca Romania incepuse, usor-usor, sa se mai opacizeze.

No comments: