Friday, January 19, 2007

Polonezii


Incerc sa-mi imaginez cat de aproape de persoana reala trebuie sa fi fost femeia din tabloul asta - Anna Jagiello, regina a polonezilor. Si ce fel de om. In aproape orice tratat de limbaj al gestului, felul in care ea isi tine mainile, este asociat cu masculinitatea - mai precis cu sublinierea unor anumite performante ce tin de masculinitate.
Apropos de regii Poloniei. Prin '98 eram in Italia cu niste colegi din facultate si tot acolo venisera niste studenti polonezi la scenografie. In general ne intelegeam bine, mai schimbam un banc, etc. Printre ei era si o tipa care fuma niste tigari lungi si albe, pe numele lor "Sobietski". Mi-a explicat ca ala a fost unul din regii lor. Iar eu falnic i-am zis ca stiu si i-am povestit cum s-au blocat maramuresenii in cetate si l-au lasat cu buza umflata (vezi povestea lui Negruzzi din manualul de Limba Romana). Din ziua aia si pana am plecat, sub diferite pretexte, tipa n-a mai vrut sa stea de vorba cu mine.

No comments: