Tuesday, November 14, 2006

ubuntu


La doua saptamani dupa ce-am reusit sa pun calculatorul pe linia de plutire, cu toate programele posibile si imposibile instalate, cu driverele si codec-urile aduse la zi, m-am ars. Un virus din ala care te poate cauta la portofel de la distanta, mi-a intrat in calculator. Nu instalez antivirusi si nici anti spyware-adware-malware pentru ca in general nu prea am de ce. De cate ori le-am instalat au facut mai mult rau decat bine. Nici de data asta nu le-am instalat si in doua saptamani, cum ziceam, am luat-o.
Toate planurile mele de a-mi petrece sfarsitul de saptamana cat mai creativ cu putinta, au sarit in aer. A trebuit sa copiez, sa organizez sa formatez si sa instalez. Asta a fost partea neplacuta. Partea buna este ca am instalat Linux (ubuntu) pe jumatate de partitie.
Linuxul era acum vreo 4 ani, cand am cochetat prima oara cu ideea de a-l instala, la fel cum era Romania in comunism. Casele ieftine si magazinele goale. Am renuntat.
Am fost surprins sa vad ca a evoluat enorm. Un fel de perestroika.

Ideea asta de a compara Linuxul cu un model comunist nu e noua. Mi-aduc aminte, la un moment dat, circula o imagine cu pinguinul Tux (mascota linuxului) purtand o caciula ruseasca rosie cu stea in frunte.

No comments: