tag:blogger.com,1999:blog-29347994.post6830899454828274060..comments2023-03-17T06:44:56.524-07:00Comments on Dictando: Colosulcolorhttp://www.blogger.com/profile/13498197228435085525noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-29347994.post-24253787528805272792009-06-18T18:17:55.882-07:002009-06-18T18:17:55.882-07:00M-am gandit la intrebarea ta. Si uite cu ce raspun...M-am gandit la intrebarea ta. Si uite cu ce raspuns vin eu:<br />Depinde in ce epoca au pictat maestrul si ucenicul.<br /><br />La inceput pictura era doar mestesug. Mesterii aveau ucenici. Se picta dupa canoane. Oamenii, hainele, sfintii sau faraonii, Cristos sau luna de pe cer se pictau aproape la fel. Era o meserie ca si cea de fierar. (un bun exemplu este acela ca in Tarile Romane se chemau zugravi - mesteri zugravi). <br />In vremea aia daca ucenicul folosea tehnica maestrului conta prea putin. Tabloul, icoana sau fresca era considerata a maestrului. <br /><br />Cu timpul pictura a evoluat. In Renastere ea s-a desprins treptat de mestesug. Pictorul era tot mai mult poet. Era filosof. Avea pareri si manevra simboluri. Tehnica se subordoneaza viziunii. <br />In Renastere, daca ucenicul foloseste tehnica maestrului tabloul este al aceluia care e mai genial dintre cei doi. Un bun exemplu este "Botezul lui Cristos" pictat de Andrea Verrocchio. Desi Verrochio a fost un pictor mare, tabloul a devenit celebru datorita unui inger blond pictat in coltul din stanga jos, de ucenicul lui de 14 ani - Leonardo da Vinci.<br /><br />Si in final ajungem in zilele noastre, la expresionismul abstract sa zicem, unde pictorul nu mai este absolut deloc mestesugar. E doar poet. <br />Aici intrebarea nu mai are raspuns pentru ca deja maestrii nu mai au ucenici. :)colorhttps://www.blogger.com/profile/13498197228435085525noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29347994.post-28537457665091927232009-06-18T08:57:51.919-07:002009-06-18T08:57:51.919-07:00Asta-mi aminteste cand am fost la o expozitie marc...Asta-mi aminteste cand am fost la o expozitie marca Rembrandt, si majoritatea tablourilor erau de fapt pictate de ucenicii sai, dar in stilul lui. Pana la urma... conteaza rezultatul final, si nu neaparat cine este cel care tine pensula in mana. Daca 'ucenicul' foloseste tehnica maestrului, atunci... cine a pictat de fapt tabloul??afreudahttp://afreuda.wordpress.comnoreply@blogger.com