Thursday, February 18, 2010

1900


"... de exemplu pianul: claviatura incepe si se termina. E incontestabil faptul ca sunt 88 de clape cu totul. Numarul clapelor nu-i infinit. Tu esti infinit. Muzica pe care o canti la clape este infinita. Pamantul? Pamantul este un vapor prea mare pentru mine, o femeie mult prea frumoasa, o calatorie prea lunga, un parfum prea tare..."


"Legenda lui 1900" este un film-metafora. Un basm cinematografic modern. Si lucrul asta poate sa placa sau sa nu placa, sa para melodramatic pentru anumite gusturi - asa imi explic de ce filmul sta oarecum ascuns. In fine, ce pot zice este ca, personal, am fost impresionat. Este ceea ce numesc "un film frumos"; are o idee servita de dialoguri scrise bine, imaginea-i exemplara, muzica la fel si ce-i cel mai important: este un film care povesteste. Teoretic e o drama. Tehnic, finalul este trist. Practic insa, dimpotriva. Nu face decat sa inchida firesc un cerc - cel al frumosului.

9 comments:

Anonymous said...

Mi-a luat doua zile sa iti citesc blogul din scoarta in scoarta, dar a meritat! Sincere felicitari pentru stil si subiecte. Parca ma motiveaza sa scriu si eu.

color said...

Multumesc. Sunt magulit.

CosmICS said...

Finalul filmului este chiar potrivit, si nu pot spune ca ma asteptam la el. Credeam ca scenaristul va cadea in mania "happy-end"-ului american, cu autistul introdus perfect adaptat lumea noastra perfecta. Cu adevara,t un film frumos.

CosmICS said...

azi is tare coerenta

color said...

Bai, m-am linistit. Deci nu sunt singurul caruia i-a placut filmul.

P.S. - n-are nimic, am prins mesajul. :)))))

Anonymous said...

@Anonymous,mie 4:)
Am vazut filmul la tv in noaptea dinaintea plecarii din tara,au urmat bineinteles cautarile de dvd( gasit in primul freerecordshop),comandat ost-ul ( amazon) sapat net dupa Jelly Roll Morton,oh well..
Apropo,a gasit cineva audio Jean Reno "Please step over the gap every time you enter and exit your train" ?

Anonymous said...

E unul din filmele mele preferate. In top 3.

color said...

Celelate 2 fiind?... :)

joe said...

Un film foarte bun. Ciudat rau, dar bun. Il ador pentru cantatul la pian desigur. L-am vazut de mult dar inca mai caut din cand in cand pe Youtube clip-uri din film pentru a ma delecta.