Friday, January 29, 2010

Cat am lipsit m-am uitat la filme

Gata. M-am intors.
Adevarul este ca am vrut de multe ori sa ma re-apuc de mazgalit aici pe blog. Dar fie din lene, fie din lipsa de timp am ocolit.
Am vrut de exemplu sa scriu despre cateva filme bune (sau cel putin interesante) pe care le-am vazut in ultima perioada. S-au adunat prea multe ca sa le comentez in parte, asa ca am sa le fac doar o trecere in revista - in caz ca are cineva timp si ocazia sa le vada sa stie ca nu sunt rele si ca nu sunt chiar pierdere de vreme.
Alors:

Incep cu ultimele doua filme excelente vazute saptamana trecuta. Amandoua sunt facute de acelasi regizor - Fatih Akin. Filmele teoretic sunt nemtesti. Practic insa, filmele sunt cu turci care traiesc in Germania si sunt vorbite mai mult in turca.
Primul este "Head-On" (TRAILER)
iar cel de-al doilea se numeste "The Edge of Heaven". (TRAILER) La fel - un film excelent


"Dupa Nunta" (After the Wedding) - Film Danez. Incerc sa-mi aduc aminte daca am mai vazut filme daneze pana acum. Nu cred. Oricum, a fost interesant. Regia face credibila o poveste care daca as fi citit-o nu sunt sigur ca m-ar fi convins. (TRAILER)
Si tot din Danemarca vine si "Chinezul" - "Kinamand". La fel - o idee nu foarte complicata insa jucata bine de actorul din rolul principal.
Baad Asssss Cinema - Documentar despre un gen de filme ale anilor '70 despre care nu stiam mai nimic - Blaxploitation

La Sconosciuta (cred ca se traduce "Necunoscuta") - Film facut de Giuseppe Tornatore (care a facut regia pentru Cinema Paradiso). (TRAILER)
Fucking Amal - Film suedez nu tocmai nou.

"Va, Vis et Deviens" - Filmul lui Radu Mihaileanu. (TRAILER)
"Following" - Primul film al lui Cristopher Nollan (care a facut "Memento"). "Following" e un Neo-noir facut cand Nolan avea 28 de ani. Cu un buget ridicol de mic, a fost filmat sambata si duminica timp de un an de zile pe film alb/negru de 16mm. Doar si din punctul asta de vedere, filmul este impresionant. (TRAILER)
"Italianul" (Italianetz) - Film rusesc. (TRAILER) Rolul principal e jucat de un pusti care, in materie de talent actoricesc juvenil, il trimite pe Macaulay Culkin dupa tigari.
Urmeaza doua filme nemtesti. Primul este "Vietile altora" - film de Oscar (TRAILER)

... si "Der Baader- Meinhof Komplex" - Un film despre "Rote Armee Fraktion" (RAF). In film joaca Alexandra Maria Lara (un rol secundar) si Moritz Blaibtreu (blondul din "Run Lola Run") (TRAILER)

Si, in fine, "49 UP" ultimul film din seria de documentare inceputa acum 46 de ani. (TRAILER)

Normal, au mai fost si alte filme - unele bune, insa bine-stiute, altele prea slabe ca sa le mai amintesc.

4 comments:

ana said...

pentru mine filmele nordicilor au fost o adevarata surpriza in ultimii ani, daca nu le-ai vazut ti-as mai recomanda reconstruction, reprise, flammen&citronen, elvira madigan sau everlasting moments

color said...

Merci. In afara de Elvira Madigan care-i clasic, nu stiu niciunul dintre ele. Chiar am sa le vad. M-am uitat acum la trailere si par intr-adevar vizionabile. Spun asta pentru ca la filmele Europene daca nu te bazezi pe o recomandare prealabila, exista un risc foarte mare sa vezi niste orori :)

CosmICS said...

Dintre toate "Va vis est deviens" este singurul pe care l-am vazut (deocamdata). Recunosc, The lives of others mi-a trecut prin mana, dar am evitat sa-l vad, marcata fiind de cinematografia romanceasca pe aceeasi tema. Am sa mai incerc, daca il recomanzi tu.

color said...

Daca mai ai ocazia sa-l vezi, uita-te la el ca-i bun. Mi-a placut chiar mai mult decat "Adio, Lenin" - asta ca te referi la filme de gen :)